SVBK's Alternative Stævner

     STÆVNEDATOER               STÆVNETILMELDING      

Deltager

Alle - fra nybegyndere (seeding A9) til divisions spillere (seeding A0) - vha. seeding spiller bund IKKE mod top Ingen krav om at være medlem af SVBK.

Holdet

Kan sættes sammen helt alternativt således:

  • dame-hold
  • herre-hold
  • mix-hold
  • mix af spillere fra dame- og herre-hold fra samme eller endda forskellige klubber
  • dig og dine kollegaer
  • dig og din familie
  • dig og dine venner

dog plejer de bedste hold at have et par damer med.

Stævnet

Består som regel af to dele.

I 1. del kvalificerer holdene, efter 2 kampe, sig til at komme i pulje med andre hold på samme niveau, så 2. del slutter stævnet af med 2 jævnbyrdige (og tit meget spændende) kampe.

Oversigt over stævnerne kan ses her.

Arrangør

Er et medlem af TU (turneringsudvalget) eller en udvalgt repræsentant fra en af de tilmeldte klubber. Arrangøren skal, udover at styre selve stævnet, stå for indkøb af præmier.

Tidsplan 

Hvis en aktivitet kan starte tidligere - gøres det:

Gladsaxe/Taastrup Sundbyhal  
11.11 - 11.30 12.12 - 12.30 Hold mødes - holdleder checker ind i forhallen
11.30 - 11.45 12.30 - 12.45 Stævneleder lægger stævnet
11.45 - 12.00 12.45 - 13.00 1. holdledermøde
12.00 - 12.10 12.55 - 13.05 Baner etableres 
ca. 12.10 ca. 13.10 1. kamprunde starter 
ca. 15.20 ca. 16.00 2. holdledermøde
18.30 - 19.00 18.30 - 19.00 Næstsidste kamprunde slutter
19.15 - 20.00 19.15 - 20.00 Sidste kamprunde slutter

 

Tilmeld

Helst 2 dage før stævnet afholdes. Tilmeldingen sker ved at udfylde tilmeldingsformularen her.

Afmeld

Samme sted. Rettidigt er SENEST 7 dage før stævnet - jo senere, jo længere nede på VenteListen kommer holdet frem over - til straf er aftjent.
Dagen før/på, hvor stævnet afholdes, må holdledere SMS'e/ringe i tidsrumemt 9-21 på 41 20 75 44 (stævnelederen).

Kredsens kontor

Idrættens Hus, Brøndby Stadion 20, 2605 Brøndby.

Kredsens sekretær

For yderligere information træffes SVBK's kredssekretær på: 26 80 23 95.
Eller du kan sende en email til: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Gebyret

Det koster 200 kr for et hold at deltage i et stævne (fra januar 2018). Dette skal betales INDEN 2. holdledermøde.
For klubber, der er medlem af SVBK, opkræves gebyret samlet for stævnerne pr. halvår.

 

Spillereglerne

Der spilles efter FIVB's internationale spilleregler med disse tilføjelser:

  • Holdlederen skal ved "check-in" meddele stævnelederen, at HELE holdet ER mødt op, ellers BØR stævnelederen udelukke holdet fra stævnet.
  • Dommeren kan lempe lidt på reglerne i de laveste puljer (f.eks om der er ført bold) for ikke at stoppe spillet for tit.
  • Nethøjden er 2,35 (mix-højde), men kan sættes op, hvis der er enighed om det.
  • Der spilles til 2 vundne sæt (25/15 point) eller på tid (40-75 min. pr. kamp incl. opvarmning) med running score.

 

Medbring til stævnerne

  • Bolde til at varme op med.
  • Fløjte til jeres dommer (certifikat kræves ikke, bare de almindelige regler kendes).
  • Mad og drikke, da der ikke er cafeteria i Sundbyhallen.

Udskriv E-mail

 Logo kids programmer trænerklubben  cityvolleyBeachvolleybedstevolleyvolleypedia

Sjællands Volleyball Kreds ~ Idrættens Hus, Brøndby Stadion 20, 2605 Brøndby ~ Tlf. 26 80 23 95 ~ svbk@svbk.dk ~ CVR. 40298215